Tuesday, March 9, 2010

Aku = Saya

Rasanya lama sungguh aku tidak menulis. Blog ni pun macam dah x bertuan.
Erm..dulu masa start create blog nafsu nak menulis tu rasa berkobar kobar..(berkobar - kobarla sangat)....at last inilah jadinya...blog ni sunyi sepi tanpa berita dan cerita.
Itulah AKU....yang selalunya awal awal jer bersemangat, tapi sekerat jalan saja.
Boleh tak kalau aku nak tukar AKU kepada SAYA?

Elok rasanya saya cuba untuk membahasakan diri ini SAYA. Rasanya mungkin nampak lebih manis..daripada AKU yang nampak kasar itu..:)
Bukan apa bila sudah terbiasa sangat menggunakan perkataan aku..dan bila berbual dengan kawan kawan pun..."aku- kau" yang terpacul dari mulut ni..dengan adik beradik sendiri pun bersembang, kebiasaannya "aku - kau" mmg senang di ucap. Sampaikan anak saya Qistina pernah bertanya " Mama, kenape kene cakap AKU?.. macam mana tu nak jawab?..walaupun kecil lagi tapi soalan budak budak ni x boleh diduga.. dan dengan selambanye saya pun menjawab, Qis, AKU tu kata gantidiri untuk SAYA. dan qistina berkerut dahi memandang mama dia dengan penuh tanda tanya..Saya jawab lagi..nanti esok lusa qis besar..qis taulaaa. Jom kite main cerita cerita?? Berceritala saya kepada Qis sampaikan dia tertidur untuk menutup cerita "AKU" tadi.

Jadi, mulai hari ni, saya akan menulis sebagai SAYA dan bukan AKU lagi :)
HAppy Reading!!

No comments:

Post a Comment